8. listopadu 2017

PODZIMNÍ VEGAN RECEPT S DÝNÍ, ŘEPOU A MRKVÍ

Krásnou středu vám všem,
po delší době tu dnes pro vás mám jeden velmi snadný a rychlý recept na takový podzimní mix zeleniny, a součástí tohoto mixu je samozřejmě dýně, která na podzim patří alespoň do jednoho chodu jídla. Tenhle recept jsem kdysi dávno našla na Pinterestu a po dobu, co ho znám, jsem ho tolikrát inovovala, až jsem (podle mě) došla k dokonalosti a s tou se s vámi chci dnes podělit. 



Ingredience:

- jedna menší dýně
- jedna červená řepa
- 300 - 400g mrkve
- slunečnicová semínka
- tymián, majoránka 
Poznámka: množství můžete regulovat podle sebe, podle toho, kolik porcí chcete. Tohle je množství zhruba na 3-4 porce. 

Postup: 

Začněte tím, že si oloupete dýni i červenou řepu. Jakmile budete mít oloupáno, tak můžete začít krájet zeleninu, včetně mrkve. Mrkev krájím pouze na kolečka, zbytek zeleniny nechávám na velké kusy, protože v troubě se stejně trošku zmenší. Mix posypte tymiánem a majoránkou, případně bazalka postačí také. Jako koření tu můžete ještě přidat třeba sladkou papriku, nebo chilli, pokud máte radši trošku ostřejší. Teď už máte teoreticky hotovo, stačí jen dát do předem vyhřáté trouby na 180° a zhruba 25 minut necháme péct. Pak vyndáte a můžete servírovat.

Jak podávat?

Nezapomeňte pořádně mix zeleniny promíchat, aby se koření dostalo do všech koutů a bylo jakž takž rovnoměrně. Pokud vám salát nebude stačit takhle sám o sobě, tak jako topping můžete podávat  například slunečnicová semínka, uzené tofu (doporučuji strouhané), veganský sýr, nebo třeba baby špenát. Tady je totiž ta část, kdy můžete dát průchod své kreativitě a zároveň tu kreativitu propojit s vašema chuťovýma buňkama. 

Tenhle recept je naprosto boží jako oběd do školy/práce, nebo třeba véča, protože není tak těžký na noc. Výhodou je, že ho můžete přizpůsobit vašim chutím a doladit ho tak, aby vám seděl nejlépe. Já ho mám ráda, jak jsem už říkala, s uzeným strouhaným tofu nebo vegan sýrem, ale i slunečnicová semínka jsou bezva topping. 

Vyzkoušíte tento recept?

2 komentáře:

  1. Tak to je recept přesně pro mě, určitě vyzkouším :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Pečenou dýni s kořením zbožňuju, dělám si ji často, jen bez té mrkve a řepy :-) řepu peču do změknutí většinou v alobalu celou, tu pak nakrájím a podávám s nějakým slaným sýrem, třeba s balkánským, to je také velká dobrota :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger