20. listopadu 2017

Nejlepší Make-Up Pro Mastnou Pleť

Krásné pondělí vám všem,
nedavno jsem se na instagramu zmiňovala o tom, že bych chtěla napsat sérii článků, v kterých budu mluvit o tom, jak se starám o pleť, která trpí na akné a patří spíše k mastnějším typům. Dnes tuto sérii odstartuji tím, na co mi chodí poměrně dost dotazů, a to je make-up pro mastnou pleť. Dnešní článek jsem rozdělila do dvou podkategorií - high-endové make-upy a ty z drogerie, abyste si mohli vybrat ten, který vám cenově vyhovuje nejvíce. Na většinu těchto make-upů jsem již v minulosti recenzi psala, proto nepovažuji za nutné se dnes extra rozkecávat, takže to bude spíše shrnutí hlavních vlastností jednotlivých make-upů. Tak a teď už jdeme na to.


 Já osobně mám mezi make-upy své oblíbence, které často kupuji opakovaně a tím pádem zkoušení nových produktůů trošku vázne, a to především proto, že když mi něco sedne, bojím se, že vzhledem k mé citlivé pleti bude těžké najít stejně dobrý produkt, a proto zůstávám u těch samých. A proto, že už vím, které make-upy na můj typ pleti sedí, rozhodla jsem se vám dát tipy, pokud máte stejný problém s hledáním toho správného make-upu. Začneme těmi levnějšími.

Drogerkové make-upy:

3. Rimmel Lasting Finish 25hour

Tohle byl můj první make-up z drogerie, který mi seděl a nedělal mi z tváře naleštěnou a lesklou kouli. Jako první nevyžadoval spoustu vrstev pudru a to mě na něm bavilo, a proto jsem si ho zamilovala. Kdysi jsem měla odstín 100 Ivory, který mi seděl docela dobře, ačkoliv byl na mě trošku moc do žluta, ale na drogerkový make-up si myslím, že odstín vypadal dobře. Make-up vydrží ve velmi dobrém stavu cca 7-8 hodin, pak se malinko začne slévat do vrásek a je nutné ho přepudrovat, protože jinak ke konci dne vypadá "cakey" a zkrátka ne moc pěkně. Odstíny jsou celkem fajn a myslím si, že si i bledulky vyberou, když mě seděl odstín 100, tak myslím, že vám by mohl taky. S čím může mít někdo problém je to, že malinko zvýrazňuje póry, ale pokud použijete dobrý pudr (např. NYX, NYC, Rimmel..) tak by jste mohli tento problém eliminovat a prakticky zneviditelnit. Krytí tohoto make-upu je střední, krásně vám sjednotí pleť a z větší části zakryje nedokonalosti. Za mě moc super, skvěle dostupná varianta. 

2. Rimmel Fresher Skin

Tento make-up jsem si moc zamilovala a to především proto, že finish pleti je takový semi-matný, který není třeba moc zapudrovávat. Odstíny jsou poměrně fajn, já mám ten nejsvětlejší, což je 100 Ivory, což je takový neutrální odstín, ani ne moc do žluta ani růžova, který mi sedí skvěle. Zajímavostí je i jeho konzistence, která je taková gelová, která ale během chvíle si na pleti usedne a krásně s ní splyne a tím pádem působí velmi přirozeně. Výdrž je hodně fajn, zvládá cca 10 hodin, ačkoliv jediný problém s tímto make-upem mám jen jeden, a to ten, že děsně zalézá do vrásek a tím pádem je zvýrazňuje. Jediné možné řešení je přepudrovávat místa, kde máte vrásky, vícekrát denně. Já třeba často mívám kolem pusy a "mračící se vrásky" neustále zvýrazněné, ale make-upu to odpouštím, protože v ostatních směrech je bezva. Jinak drží skvěle, neoxiduje na tváři, nezvýrazňuje suchá místa a je velmi komfortní. 


1. Catrice

A kdo v této kategorii vyhrál? Můj nedávno objevený svatý grál od Catrice. Tento make-up je podle mě naprosto ideální pro mastnou pleť a to hned z několika důvodů. Prvním je jeho krytí. Nejmenuje se Liquid Coverage jen tak, má totiž výborné krytí, řekla bych, že je střední - až vyšší, což může někdo považovat za "až moc", podle mě to je fajn a ačkoliv make-up kryje tolik, stačí ho poměrně tenká vrstva. Velmi snadno se do pleti zapracovává, avšak je nutné ho přepudrovat. Výdrž je výborná, cca 10 hodin s přehledem, pak se začíná malinko slévat do vrásek, ale není to nic katastrofálního. Odstínů je velmi málo a myslím si, že to může být jediný důvod, který bude potencionální zájemce odrazovat, protože já mám ten nejsvětlejší, který má podtón do žluta, ten druhý nejsvětlejší je hodně do růžova a ten třetí je zase moc tmavý. Škoda, že odstínů není více, protože si myslím, že si moc lidí nevybere.. 


High-end make-upy:

Jak jsem již říkala, make-upy moc nestřídám a high-end produktů jsem moc nevyzkoušela, pouze ty, které mi 100% sedly ze vzorečků, což jsou právě tyto tři. Momentálně mám ještě v merku make-up Kat Von D, který je prý fajn i pro mastnější pleť a Too Faced Born This Way, který je údajně jedním z nejlepších make-upů. Ale o tom ale až jindy, teď k mým třem oblíbencům. 

3. Chanel Vitalumiere Aqua

Tento make-up rozhodně nedělá matný finish, ale spíše takový ten dewy, lesklejší finish, který je poslední dobou celkem populární. Já osobně musím make-up zapudrovat, protože tenhle "dewy" efekt nemám moc ráda a preferuji matný finish, ale rozhodně to není nenositelné a myslím si, že díky tomuto efektu bude pro většinu tento make-up snadněji nositelný, než kdyby byl úplně matný a takový "maskoidní". Krytí je střední - možná až nižší střední, pleť nádherně sjednotí a jako jediný make-up, který jsem kdy vyzkoušela, vypadá na pleti vážně zdravě a i když máte antibiotika, horečky a je vám zle, tak díky němu budete vypadat ready a hlavně zdravě (ozkoušeno :D). Výdrž je, řekla bych střední, zvládá tak těch 8 hodin, pak se začne slévat do vrásek a vyžaduje přepudrování. V lahvičce ani po roce neoxiduje, což je super, protože já makeup používám jen v zimě, vzhledem k jeho "mastnější" konzistenci, která se do letních horkých dnů nehodí. Mám již druhé balení, přičemž to první mi trvalo vypotřebovat velmi dlouho, a to jsem ho používala téměř denně - to znamená, že ačkoliv je dražší, tak vám nebude tak rychle mizet pod rukama, takže se nemusíte této investice bát. 

2. Benefit Hello Flawless 

Tento make-up neobsahuje žádné oleje, proto je vhodný i pro mastnější pleť, protože nemá tendence se slévat. Začnu jediným mínusem tohoto produktu a to je to, že vyžaduje pořádné zapudrování, protože si velmi dlouho "sedá" na pleť a je pravděpodobné, že když se třeba opřete o ruku, make-up by se trošku rozmazal a vypadal pak flekatě. Výdrž je poměrně dobrá, dá se mnou 8-10 hodin za předpokladu, že jsem ve škole a nepředřu se, protože když si ho vezmu do práce a potím se, tak se jeho výdrž zmenší na polovinu. To, že je nutné pleť zapudrovat s sebou nese jednu nevýhodu, s kterou já nemám úplně problém, ale někomu může vadit je to, že na pleti pak může působit těžce a není to úplně pohodlné do té doby, než se do pleti vpije. Toto usednutí produktu do pleti je můj jediný problém, který s produktem mám, jinak ho mám moc ráda, protože nezvýrazňuje póry, pleť nádherně sjednotí, a odstín Ivory mi sedí jak prdel na hrnec. Počítejte také s tím, že i toto je rozjasňující make-up a dělá ten dewy finish, který já občas nemusím a proto také sahám po pudru asi více, než by jiní sahali. Ačkoliv jeho název Hello Flawless je trošku závádějící, jelikož pleť perfektní udělá po určité době, tak ho používám velmi ráda. 


1. BareMinerals Matte 

Tento make-up jsem si chválila už před několika lety, a stále patří mezi ty nejlepší, které jsem kdy vyzkoušela a rozhodně ze všech dnes zmíněných je skutečně tím nejlepším, a to především proto, že se chová jako výborně (středně) krycí make-up, který není třeba zapudrovat, na pleti je velmi příjemný a celý den vypadá stejně, a když říkám celý den, mám na mysli 12 hodin perfektního finishe, který se udrží od rána do večera. Tento make-up neoxiduje, a to možná proto, že celkem rychle ho vypotřebujete, ale na druhou stranu není vůbec třeba pudru, možná až ke konci dne, pokud chcete "pro jistotu" výdrž prodloužit. Já ho používala téměř denně po dobu 4 měsíců a byl vypotřebovaný, nyní mám druhé balení, které mám delší dobu (8 měsíců tuším), ale jen proto, že ho střídám se zbylými makeupy. Je to také můj první pudrový make-up, na jehož aplikaci si člověk musí zvyknout, a proto zpočátku může trvat déle, než klasický tekutý make-up, na který jste zvyklý. Já na aplikaci používám štětec Expert Face Brush od Real Techniques, který funguje takhle skvěle. Je fajn i na cestování, protože je malý a v plastovém obalu, který se jen tak nerozbije. Výhodou může být i velký výběr odstínů, které mají i různé podtóny. 

- full recenze


Všechny dnes zmíněné produkty jsou vhodné pro mastnou pleť, sedí mi dobře a mám je moc ráda. Přesto vám doporučuji zkusit najít někde tester, především u těch dražších variant, protože ačkoliv produkt sedí mně, vám tolik sedět nemusí a já bych nerada, abyste si mysleli, že jsem špatně poradila. :) Co se týče odstínů, tak to vám doporučuji obzvlášť ozkoušet v drogerii nebo parfumerii, protože se správným odstínem make-upu se dá pracovat i když vám samotný produkt nesedí, ale pokud odstín je mimo, tak s tím už moc nezmůžete.

Jaký je váš oblíbený make-up?
Preferujete matný, dewy nebo přirozený finish? 

4 komentáře:

  1. Já hutné make-upy ani nepoužívám, pouze lehké tónovací krémy nebo Bbčka. Pupínky zamaskuji korektorem Dermablend od Vichy, který má to nejlepší krytí na světě :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  2. Makeupy od Rimmel mi vyhovují zcela dobře! :) Vlastně nic teď jiného nekupuji no.

    OdpovědětVymazat
  3. Rimmel jsem taky dlouho používala, pak jsem měla i ten od Catrice, taky celkem spokojenost, a teď mám Colorstay od Revlonu a myslím, že je asi nejlepší :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
  4. Co se týče makeupu největší zkušenost mám s Rimmel lasting Finish, ten už mám po několikáté. Ale teď se chystám na ten catrice a vkládám do něj opravdu velké naděje takže doufám že na mou pleť bude super protože si ho odmítám znechutit :D

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger