21. srpna 2016

(Nejen) Letní Péče O Rty

Krásnou neděli vám všem,
dnes bych se s vámi chtěla podělit o jednu z nejopomíjených věcí, která je ale pekelně důležitá pro všechny milovníky rtěnek. Nikdo určitě nemá rád suché rty, a protože já, člověk, který má neustále rýmu a suchý nos a rty, má potřebu neustále něco na těch rtech mít, tak jsem se rozhodla se s vámi podělit o mé v součastnosti nejpoužívanější produkty a zároveň ty nejlepší produkty na rty, které jsem vyzkoušela. Pokud také dopřáváte rtům rády hydrataci, tak dnešní článek je pro vás jako stvořený. 


Proč se tolik starat o rty?
Pokud nosíte barevné rtěnky, především tekuté, tak víte proč. Tekuté rtěnky mají tendenci zvýraznit jakékoliv suché místečko na rtech a to poté kazí celý look. Nejvíce je tohle vidět na matných rtěnkách nebo zkrátka výrazných odstínech. Proto, je důležité se o své rtíky pořádně starat a balzámky na rty jsou jedním z pilířů téhle péče.

Jako první věc, je důležité čas od času rty peelingem očistit, aby jste se zbavili všech suchých kousíčků rtů a rty prakticky vyhladili a očistili. Peeling si můžete koupit třeba na internetu nebo vyrobit doma - třtinový cukr smícháte s olejem a máte hotovo. Tento krok doporučuji dělat večer, aby jste mohli přejít k druhému kroku - hydrataci. 

Jakmile máte vypeelingované rty, je nutné dopřát jim pořádnou hydrataci. Já používám po lip scrubu vždy tlustou vrstvu vazelíny nebo Carmexu, protože tyto dva produkty hydratují nejlépe.  Tuhle vrstvu necháte působit do rána a ráno máte rty jemňounké a k zulíbání. 

Samozřejmě pokud používáte matné rtěnky, které vysušují, tak přes noc dopřávejte rtíkům vrstvu balzámku, rty si zaslouží trošku odpočinek. Samozřejmě je ale žádoucí i v průběhu dne rty hydratovat, a to několikrát, obzvlášť pokud trpíte na popraskané rty třeba z větru. 

Já mám minimálně v každé kabelce i batohu jeden balzámek, pak nosím jeden v peněžence a doma je mám skoro všude. Nesnáším pocit suchých rtů a proto mám vždy nějakou lip care v zásobě.


A teď už k mým nejoblíběnějším balzámkům. 
Na noc, obzvlášť po použití jakéhokoliv lip scrubu je nejideálnější Vazelína, která hydratuje a v jisté míře rty i léčí. Samozřejmě velikou výhodou je to, že Vazelínu nemusíte používat pouze na rty, ale třeba na odřeniny, popáleniny nebo drobné rány. Já jí ráda používám na odřený nos od rýmy, nebo občas na záděry. Rozhodně to je univerzální pomocník, který se vám doma neztratí! 

Tento balzámek značky Burt's Bees s příchutí granátového jablka se stal mým velkým oblíbencem a už mám druhé balení, protože jsem si ho zkrátka moc oblíbila. Není to nic extra, rozhodně to není balzámek, který vám rty bude léčit, ale je to ideální produkt do kabelky, jen aby jste celý den udržovaly rty hydratované. 

A to nejlepší na konec - Carmex, tenhle balzámek ve všech variantách kupuji pravidělně již několik let, dříve ho bylo těžší sehnat, pak jsem si je vozila ze zahraničí a naposled jsem si jich koupila několik v Londýně - ale teď, když už Carmex můžete sehnat na netu v Čechách mě nedrží nic zpátky a tímhle kouzelníkem rozhodně nešetřím. Carmex vyléčí rty - ať už jsou popraskané, ať máte koutky, ať se vám rty loupou nebo cokoliv, Carmex to z 99% vyléčí. Pro mě to je naprostý svatý grál, který nikdy nepřestanu používat. Mimochodem, tahle mintová varianta je podle mě ze všech příchutí nejlepší! Chladí a je velmi příjemná na rtech, rozhodně doporučuji. 

A samozřejmě spousty dalších balzámků najdete třeba na parfums.cz, kde maj peckový výběr!


Jak se o své rty staráte vy?

7 komentářů:

  1. Ahojky Niky :) Mně se zrovna v pátek udělal opar, což mě přinutilo k tomu, abych mojí lip care rutinu sepsala také na blog. Já trpím na popraskané rty pořád. Ať je zima, nebo léto mé rty jsou pořád popraskané, a proto je musím pořád mazat. Možná proto mám asi osmnáct balzámů na rty. Svou sbírku chci pořád zvětšovat, je to moje úchylka :D

    Astrid | Sluneční péče

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! :)
      Musím to zaťukat, ale já ještě nikdy v životě neměla opar :D :) Ale s tím popraskáním jsem na to úplně stejně, také jak v zimě,létě, na jaře nebo na podzim, mám pořád popraskané rty.. :D Taky jsem balzámovej maniak, mám v každé kabelce jeden, dále v každé místnosti doma nebo dokonce v penálu, peněžence a jeden jsem mívala i na klíčích.. :DDD Je to závislost!

      Vymazat
  2. Pekny clanok! Som na balzamoch zavisla, nedokazem bez nich zit. Doma mam teraz asi 5 kuskov, v jednom kuse si mazem pusu. Peeling pouzivam, mam od Lush a ten je mnam :) carmex som este neskusala a celkom ma laka aj ten burts bees :)

    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem závislá, přiznávám se :D Carmex je nejlepší "hojící" balzámek, jinak na to klasické denní mazání mám snad 20 balzámků, v každé kabelce jeden :DD

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Já se o ně starám přesně jako ty :) S výjimkou toho, že ne vždy používám peeling přímo na rty (jinak klasicky Lush) prostě když peelinguji obličej, což dělám skoro každý den, přejedu i rty a pak hydratuji :) Carmex mám ráda, ale tenhle v tubičce mi nevyhovoval. Mám raději ten v kelímku a můj "svatý grál" je medový NUXE balzám, zachrání i krvavé koutky a rozpraskané rty a navíc vydrží věky. :) Bezva článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám třeba peeling z Mrtvého moře, což je vlastně sůl prakticky a s tím bych si rty nemohla peelingovat.. :D Ale až budu mít nějaký jiný peeling, který nebude slaný, zkusím to taky (aneb ať žije lenost). Já třeba ten v kalíšku taky miluju, ale nesnáším sahat tam prstama prostě, mám to pak za nehtama a tak... a proto mi přijde snažší kupovat tuhle tubičku :D :) Děkuji!

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger