12. ledna 2018

Blogový Progress | Začátek vs. o čtyři roky později

Krásný pátek vám všem,
dnes tu pro vás mám slibovaný článek o tom, jaký progress u mě na blogu (a i blogových schopnostech) u mě nastal během doby, kdy bloguji. Dnes je to tedy spíše takové komické ohlédnutí se za vším tím úsilím, které jsem do tvorby vložila, a stále si spousta lidí myslí, že blogování jsou jen produkty zdarma a lážo plážo život, tak pro mě to byla vážně dlouhá cesta, na které jsem se naučila spoustu věcí, za které jsem dnes velmi vděčná a v tomto článku bych se s vámi o tyto zkušenosti podělila a třeba vám dala i nějaké tipy pro váš blog. 


Začínala jsem tím, že jsem fotila na klasický digitální fotoaparát a asi vám je jasné, že fotky nebyly úplně to pravé ořechové. Zanedlouho jsem však upgradovala na zrcadlovku Canon 600D s objektivem 18-55mm, která už zvládala focení lépe, avšak bez nějaké múzi, jenž by mě inspirovala a bez přirozeného nadání nevypadaly ani tenkrát fotky úplně profesionálně. Avšak jsem se postupně profotila až k jakž takž dobrým fotkám, které se až v posledním roce, 2017, zlepšily (dle mého méně skromného názoru). 

Ponaučení: bez pořádného fotoaparátu pěkné fotografie sice mít můžete, některé mobily fotí velmi dobře, ale věřte tomu, že to nebude zkrátka ono, dokud si nepořídíte pořádný foťák a objektiv. Nespoléhejte se na umělé světlo, které se tomu přirozenému stejně nevyrovná, najděte si nějaký koutek, kde budete fotit a mějte spoustu trpělivosti, protože takové to zlepšení nastane pouze v okamžiku, kdy to nevzdáte.

Fotografie líčení 

Tak v této kategorii si myslím, že progress byl největší. Myslím si, že se zlepšily nejen samotné fotografie líčení, ale i má technika líčení, takže kouřovky vážně vypadají jako kouřovky a stíny zkrátka vypadají hezky, ne jak zplácané barvy připomínající monokl. Nejen samotné focení je proces sám o sobě, na kterém musíte pracovat, ale to samé platí i pro líčení a bez praxe se pořádné linky, kouřovky ani hezky upravené obočí. Chce to trénovat a mít trpělivost, protože občas se prostě nedaří.

Co jsem se naučila?
Důležité je, abyste našli ten správný úhel, pod kterým líčení vypadá nejlépe, které lichotí vašemu obličeji, ale zároveň aby skutečně vynikly barvy. To znamená, že je důležité jak prostředí, tak i pozice stativu (či ruky), z které líčení snímáte. Nejlepší je, když líčení fotíte cca kolem poledne, když nesvítí příliš slunce a není příliš zataženo. Nebudu vám lhát, někdy to prostě nejde, a i když je líčení sebehezčí, tak zkrátka ne a ne ho zachytit na fotografii. To se zkrátka stává, jen jde o to, zachovat klid a mít trpělivost. 

použité úplně stejné stíny (TheBalm Balm Jovi - Alice Copper & Metal-ica) 

Fotografie produktů 

Skoro bych se opakovala, ale myslím si, že všechny fotografie, aby byly dobré, vyžadují zkrátka dobré světlo. Ani objektiv (nebo fotoaparát obecně) není tak důležitý, jako to, abyste měli dobré světlo, v kterém produkt vynikne, a zkrátka zaujme více. Další důležitým aspektem je to, abyste měli dobře promyšlené pozadí a prostředí, v kterém produkt bude vypadat lichotivě sám sobě a bude příjemným pohledem pro lidské oko. 


Co jsem se naučila?
Rozhodně nyní vím, že fotit v koutě pokoje není ideální a zkrátka místo u okna je nenahraditelné. Naučila jsem se i to, že nestačí produkt jen vyfotit, ale důležité je, aby fotka také vzbuzovala nějaké pocity, myslím si, že nikdo si nekoupí rtěnku, kterou nafotím tak, jako já v roce 2014, avšak rtěnka ze současné fotky by mohla už nějaké emoce vyvolat, případně přitáhnout potencionálního zákazníka. 

Lifestyle fotografie 

Téměř totožné povídání bych tu mohla mít i o lifestylových fotkách, neboť si myslím, že nejdůležitější jsou tři věci: světlo, fotoaparát, prostředí, což se na podobných fotkách projevuje nejvíce. Schválně jsem vybrala fotku knih, což můžete sami porovnat, že rozdíl je absolutně nepopsatelný. :D 

Kvalita článků 

Všem je předpokládám jasné, že čím častěji praktikujete nějakou činnost, tím lepší v ní jste a je to neustálý proces sebezlepšování, tudíž nikdy nebudete nejlepší, avšak vždy budete lepší, než jste byli včera. To jediné mohu říct k mým starým článkům, kterým chyběla hloubka, jejich informační hodnota by byla téměř nulová a oproti současným článkům to je úplně jiná úroveň, ať už se týká samotného vyjadřování, volby slov, tak i samotné hodnoty té recenze. No posuďte sami.. :D 


Doufám, že vás dnešní článek pobavil, nebo alespoň nějak poučil a dejte mi do komentářů vědět, zda se vám líbilo dnešní trošku jiné téma, než obvykle. 💖

12 komentářů:

  1. Neskutečný pokrok! :) Doufám, že se ve fotkách taky tak časem vypracuji :D:) Fotit líčení je opravdu oříšek.. :)
    Blog Everythin Kate

    OdpovědětVymazat
  2. skvelý článok ! a naozaj úžasný pokrok v líčení,fotení a tvorbe blogu :) je super, keď si to človek takto spätne porovná, lebo inak by ani neveril aké pokroky spravil :)
    MakeupbyVeo

    OdpovědětVymazat
  3. Super článok 😊 Každý nejako začínal a tu je vidieť, že sa každou fotkou, každým líčením a každým článkom zlepšuješ 😊 Praje veľa úspechov aj do budúcna.

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný článok a naozaj neskutočný pokrok :) Aj ja som si pred nedávnom prezerala staršie články a fotky na mojom blogu a bolo vidieť, že sa mesiac po mesiaci líšili svojou kvalitou a výpovednou hodnotou. V súčastnosti by som, niektoré fotky ani nepublikovala, ale vtedy mi neprišlo divné, že mám tmavú fotku, ktorá ani nie je poriadne ostrá :D

    Ardnaxela

    OdpovědětVymazat
  5. Časem bych si taky chtěla pořídit nový foťák. Jde vidět, jak obrovský pokrok jsi za tu dobu udělala. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  6. Pááni, moc hezký krok o velký kus do předu :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  7. Smekám nad tím, jak jsi se během let zlepšila. Je to neskutečný pokrok.

    OdpovědětVymazat
  8. Na tento článek jsem se těšila hned od toho momentu, co jsi se zmínila, že ho chystáš. Je skvělé vidět tu změnu k lepšímu a číst všechny ty tipy. Jen tak dál, těším se na další tvé zlepšování se :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je neskutečný progress, všechno to úsilí se vyplatilo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  10. Wáw! Riaden progres! Klobúk dole! Je sranda sa na to pozerať. Keď si to porovnám so sebou. Pamätám sa že v mojich začiatkoch (čo nebolo až tak dávno) som bola neskutočne pyšná na svoje príspevky a teraz keď sa obzriem.. nehanbím sa za to ale nebolo to také dokonalé ako som si myslela hah.

    Pozývam teba a tvoje čitateľky na GIVEAWAY
    na mojom blogu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ozaj originálny článok :) Je ozaj sranda keď sa človek pozrie do minulosti koý pokrok urobil a to nielen v blogovaní ale aj v iných veciach :)

    AN Beauty Blog

    OdpovědětVymazat
  12. Je to úsměvné ohlédnout se za těmi nejstaršími články :) Niky, udělala si obrovský progres a přiznám se, že jsi moje velká inspirace! Tvůj blog a práce si zaslouží mnohem větší pozornost, moc Ti fandím! <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger