26. března 2018

Jak na platinově blond vlasy? + Tipy na údržbu

Krásné pondělí vám všem, 
v dnešním článku se zaměřím na vlasy, konkrétně na to, jak se starat a udržovat platinovou blond. Vzhledem k tomu, že již několik let jsem blondýna, tak vím, co funguje a nefunguje a mám i zkušnosti s tím, jak udržet vlasy zdravé a aby byly stále na hlavě, ačkoliv jim dáváte zabrat. Platinová blond není vlastně tak snadná na údržbu a protože mě samotné trvalo, než jsem našla tu pravou péči, která mi udrží dlouhodobě vlasy studeně blond, tak jsem se rozhodla možná někomu právě toto dilema ulehčit právě dnešním článkem. 

1. Maria Nila Silver Shampoo

Pokud se v blogovém světě pohybujete již nějakou dobu, tak Maria Nila šampony a balzámy určitě znáte. Spoustu lidí je používá pro barevné oživenení, já ale používám Maria Nila Sheer Silver šampon, který je určený pouze pro neutralizaci teplých, žlutých podtónů u blond vlasů. Výhodou této značky je to, že její produkty jsou netestované a vegan, což může být velkou výhodou pro vás, kdo hledáte pouze netestované produkty na vlasy, které se starají o vaší barvu, protože ruku na srdce - takových značek u nás napočítáte na prstech jedné ruky.

Co se týče samotné aplikace, tak musím říct, že jsem velmi spokojená právě s tím, že šamponu není třeba moc, neboť luxusně pění a tím pádem je spotřeba produktu pomalejší, než byste čekali. Takže ačkoliv je na první pohled cena o něco vyšší, tak zase spotřeba produktu je pomalá, a proto cena vyrovná právě s výdrží samotné lahvičky. Co bych také chtěla zmínit je příjemná, velmi jemná parfemace, která se vlasů sice nijak nedrží a ani je neprovoní, ale zpříjemňuje aplikaci, která tak není přiliš do-nosu-bijící. 

Oproti fialovému šamponu Lush Daddy-O (recenze zde) se nemusíte bát vyloženě fialových či růžových skvrn/fleků po vlasech, protože Lushem se vlasy daly teoreticky i obarvit na růžovo. Tento je skutečně jen stáhne ze žlutého závoje a postará se o jejich podtón, nikoliv celkovou barvu. Oproti Lushi také mnohem mnohem méně vysušuje a nemám po něm žádné lupy nebo obecně sušší vlasy, jako jsem mívala z Daddyho, což považuji za velké plus. Tento šampon totiž mohu používat 2x týdně bez toho, aniž bych měla pocit krepatých vlasů, které doslova škemrají o výživnou kúru. Mezi další výhody bych zařadila to, že neobsahuje žádné parabeny ani sulfáty, takže vaše vlasy nejsou zatěžkané a dopřáváte jim to, co si zaslouží.

Rozdíl v barvě vlasů poznáte již po druhém použití, případně prvním, pokud šampon necháte působit 10-15 minut. Já ho nechávám působit cca po dobu dvou písniček, což je asi 7-8 minut a to mi postačí na to, aby byly krásně studeně blond. Co se mi líbí je i to, že šampon nemusíte používat při každé aplikaci, abyste si barvu udrželi, ale stačí 1x týdně, a i toto množství vám udrží platinovou blond.

2. Alcina Silver šampon a balzám

Na tento Alcina Silver balzám jsem již na blogu psala (recenzi najdete zde), ale do mé sbírky se ještě přidal z této kolekce i Silver šampon, o kterém bych vám tu dnes chtěla také něco říct a vzhledem k tomu, že o balzámu jsem tu již povídala, tak to spíše jen shrnu.

Tyto dva produkty doporučuji používat současně a dohromady, neboť vidím velký rozdíl mezi tím, jak vlasy vypadaly, když jsem používala pouze balzám versus jak vypadaly poté, co jsem ho kombinovala s šamponem. Balzám sám o sobě vlasy spíše jako uhladil, udělal je velmi jemné, a platinové byly velmi krátce - musela jsem ho používat pravidelně, aby mi efekt studených vlasů vydržel. Když jsem přidala i šampon, tak mi stačilo toto duo použít jednou týdně, neboť efekt platinově studené blond byl mnohem výraznější a ve vlasech držel stokrát lépe, protože se nevymýval, ale skutečně ten žlutý podtón z vlasů vytáhl a nahradil.

Oba tyto produkty mají pro mě neuvěřitelně příjemnou, kadeřnickou, vůni, kterou absolutně miluji. Pokud jste jako já a milujete také vůni produktů, které voní jako u kadeřníka, tak tohle bude přesně pro vás, neboť já si pokaždé připadala jak kdybych právě vyšla ze salonu a upřímně - i vlasy tak vypadaly. Balzám se postaral o neuvěřitelnou jemnost a od pohledu ten zdravý dojem, který byl doprovázen právě touto parfemací, která se vlasů drží vždy až do druhého dne

Aplikace sice trvala déle, protože vyžadovala 5-10 minut působení šamponu a cca 15 minut působení balzámu, ale upřímně si myslím, že efekt stojí za to. Navíc samotná výdrž platinového efektu je vážně dlouhá, pokud tyto produkty používáte dohromady delší dobu - u mě to byl měsíc, kdy se držela krásně studená blond a vymývala se velmi pomalu. Šampon se aplikoval velmi snadno, neboť stačí poměrně malé množství, které vám krásně napění a postará se i o husté a dlouhé vlasy, ale balzám bohužel ubývá o dost rychleji. Já mám již třetí balení a šampon stále jeden, což je tím, že mám dlouhé a husté vlasy, a aby byla účinost balzámu vážně pořádná, tak je nutné ho nanést rovnoměrně v dostatečném množství. 

4. Alcina sprej pro platinovou blond (Ice Blond)

Tato novinka od Alciny mi před několika týdny přišla, a já byla nadšená, že mohu něco takového zkusit. Tento sprej funguje jako bezoplachová péče, kdy do vlhkých vlasů rovnoměrně několikrát stříknete produkt, rozčešete a necháte uschnout. Tímto postupem získáte přesně to, co název spreje navrhuje - ledově blond vlasy.

Největší a nejlepší výhodou tohoto produktu je to, že je velmi rychlý na aplikaci a ideální pro lenochy, kteří se nechtějí piplat nějak s extra časově náročnou péčí. Stačí totiž párkrát stříknout, rozčesat a je hotovo, což dohromady zabere tak 3 minuty. Parfemace tohoto produktu není nijak výrazná, je to spíše taková jemná, opět kadeřnická vůně, která ale brzy z vlasů vyprchá, takže pokud to není váš šálek kávy, tak se nemusíte bát, že by vám tím vlasy voněly několik hodin. Vůně je to pro mě příjemná, ale zkrátka ve vlasech se nijak neudrží.

Já mám sprej doma již několik týdnů a používala jsem ho 1x týdně po dobu tří týdnů a vlasy jsem měla vážně extrémně platinově blond, takže jsem si dala oraz a nyní mi stačí po čtyřech týdnech menší množství, protože efekt se vlasů drží dlouho a skutečně není třeba pravidelného používání pro udržení studeného podtónu. Tím chci říct, že tato jedna lahvička vám může vydržet až několik měsíců, záleží samozřejmě na tom, jak husté a jak dlouhé vlasy máte, případně jak moc chcete platinové vlasy, ale obecně bych odhadla výdrž na 2-3 měsíce

Výsledek pravidelného používání je neuvěřitelný - vlasy jsou vážně extra, extra ledově blond, nijak nějakou zničené a tento efekt mi na vlasech vydržel až 6 umytí, což mi přijde vážně super, neboť jste při používání vyžaduje nulovou zručnost, není časově náročný a hlavně vlasy vůbec neničí. Hodně lidí se mě ptalo, jestli jsem byla u kadeřníka právě když jsem tento produkt pravidelně používala - nyní mi to stačí jednou za měsíc, abych vlasy spíše jen oživila, ale pokud skutečně prahnete pro platinové blond, tento produkt se stane vaším zlatým grálem

Na závěr několik tipů na údržbu platinových blond vlasů

#1 Nechte si vlasy barvit profesionálními kadeřníky
Tohle je velmi důležitý tip, kterým jsem se v mládí bohužel tak úplně neřídila. Pokud ale chcete mít vlasy v dobrém stavu, tak skutečně doporučuji nechat se barvit u profesionála, který ví, co dělá. Především, pokud jdete z tmavší barvy na blond a chcete platinu, tak vám především doporučuji vybrat pečlivě kadeřníka, který tento přechod zvládne, aniž by se vám vlasy zničily. 

#2 Používejte produkty určené pro blond vlasy
Ačkoliv se to zdá banální, tak doporučuji skutečně kupovat takové produkty, které jsou určené pro váš typ vlasů a jejichž zaměření je shodné s vašimi požadavky. To znamená, pokud máte suché vlasy, tak si kupujte produkty určené pro suché vlasy. Tento rozdíl skutečně poznáte, především, pokud jste se tímto doposud moc neřídili. Tím, že si budete kupovat produkty určené pro vaše vlasy jim dopřejete tu správnou péči, kterou vyžadují a nebudete je tolik zatěžovat, jako když koupíte produkt, který je vám vlastně k ničemu. 

#3 Nemyjte si vlasy každý den
Tohle platí především pro vás, kdo vlasy denně šamponujete. Nejen, že to není dobré pro pokožku, ale zároveň tím vlasy zatěžujete více, než kdybyste je nemyli. Tím, že vlasy necháte chvíli odpočinout od mytí jim dopřejete možnost samoregenerace, neboť oleje produkované vaším tělem rozčešete do délky vlasů a tím o ně také pečujete. Neříkám, abyste si myli vlasy jednou měsíčně, jen je prostě lepší pro pokožku vlasů, samotné vlasy a i vaší peněženku, když vlasy budete mýt 2-3x týdně. Navíc, pokud máte barvené vlasy, tak méně častým mytím udržíte jejich barvu déle fresh. 

#4 Omezte tepelnou úpravu
Tohle je klasika, ale upřímně, dělá největší rozdíl. Pokud jste zvyklé vlasy fénovat, pak ještě žehlit nebo kulmovat, tak tuto úpravu zkuste omezit. Udělejte si raději na noc copy, které vám vlasy přírodně natočí, aniž by se vám při tom zničily a nechte vlasy uschnout samy od sebe. Přílišná tepelná úprava je ten největší ničitel kvality vlasů. 

#5 Nezanedbávejte péči o své vlasy
Samozřejmost na konec. Nenechávejte to na poslední chvíli, až se vám vlasy budou lámat a třepit, ale dopřávejte jim pravidelnou péči, kterou si zaslouží. Dopřejte sobě i vaším vlasům relax a jednou týdně si udějte vlasovou kúru. Doporučuji třeba každou neděli ráno do konečků vetřít kokosový olej a až večer ho umýt, neboť tohle je mé tajemství k minimálně roztřepeným konečkům a krásně jemným vlasům.

Tohle je ode mě dnes vše, vy mějte krásný den a dejte mi do komentářů vědět, jestli si dáváte na péči o vlasy záležet, nebo vaše péče je jen "aby se neřeklo". 💖

10 komentářů:

  1. I love the post:)
    Have a nice day, dear!

    OdpovědětVymazat
  2. dakujem za tipy!! :3 urcite nieco z toho skuim
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat
  3. O stříbrném šamponu jsem už hodně slyšela, já mám tmavé vlasy :)
    V3ronika life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšela jsem o tom, že tmavovlásky používají stříbrné šampony na lesk - nevím, jak to funguje a zda to funguje, ale na instagramu jsem o tom nejednou četla :)

      Vymazat
  4. Mariu Nilu znám, Alcina je pro mne novinkou, kterou určitě moc ráda vyzkouším :-).
    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alcina je super, kdysi jsem používala jen produkty od ní :)

      Vymazat
  5. O značce Maria Nila jsem za poslední dobu hoodně slyšela :) a její výsledky na vlasech se mi moc líbí.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger