17. února 2016

Organizování času | Osobní život & Blog

Nový rok, nový diář.
S nástupem nového diáře jsem se rozhodla vám ukázat, jak si organizuji čas, jak v osobním životě tak i v organizování blogu. Bez diáře nebo zápisníku bych nedala ani ránu, na všechno bych zapomněla, a proto, že jsem totální sklerotik, musím mít vše zapsané, protože co si nenapíšu, to neudělám. Proto, jsem si pro vás připravila dnes článek, kde vám ukážu diář zevnitř a nahlédnete tak trochu do mého denního programu.



Jako první tu zmíním čím si vůbec zapisuji a jak si dekoruji diář. Používám na to barevné tenké fixy, a každá barva znamená jinou věc. Tyto barevné fixy mi pomáhají v orientaci diářem, lépe vypadá a je to zábava. Zatím mám určenou jen růžovou k narozeninám a zelenou k prázdninám. Tyhle fixy jsou velmi tenké, takže se s nima dobře zapisuje a jako bonus, mají krásné barvy. Jako záložky používám tyhle lepítka na pravítku. Pravítko je ohebné, silikonové, a jsou na něm nalepené lepítka ve třech barvách, já mám žlutým lepíkem záložku na blog a zelenou na normální diář. Jediné, co mi malinko na těchto lepíkách vadí je to, že se dají popisovat jen lihovkou. Jinak mají super materiál, že jsou pevnější a nejsou to žádné papírové lepítka, které by se mohly třeba potrhat nebo tak, ale jsou pevná a dobře lepí. 



Další na řadě jsou lepíci. Tentokrát washi pásky a papírové lepíky. Na Etsy jsem si našla washi pásky ale jen jako samples, protože mi určitě bude stačit tato délka. Lepíky snad ani nemusím vysvětlovat, do diáře lepím prostě ty, které mi přijdou pod ruku, jen abych na něco nezapomněla nebo když se mi něco nevejde do kolonky dnů, napíšu to na lepík a nezapomenu to udělat. Někomu to nepomáhá, ale já si díky tomu vzpomněla už na spousty věcí. Washi páskama si lepím do osobního diáře ke kolonkám kousky, třeba žlutou páskou jsem si zvýraznila Anglii. Ještě nemám úplně vykoumané, jak barvy budu používat, ale myslím, že to bude další super styl zvýrazňování věcí. 


 Tady už vidíte washi pásky v akci. Proužkatá barva značí koncert, žlutá barva značí "délku" toho, jak dlouho budu v Anglii. Přijde mi to super, protože když chvátám, rychle prolistuju diář a hned díky tomu najdu kdy letím do Londýna, kdybych to nááhodou zapomněla. :-D Hodlám tento styl lepení pásek využít k více příležitostem, jako třeba maturita nebo narozeniny nebo nějaká akce. 


Zapisovat si testy je asi naprostá klasika, ale co jsem vám tu chtěla ukázat především, je pravá strana každého týdne - je tam tabulka věnovaná úkolům jako třeba koupit, uklidit, zařídit.. Podle mě skvělá věc pro zapomětlivce jako jsem já.

Já si koupila A6 verzi, nemám ráda velké diáře a tato velikost mi vyhovuje nejvíce, vždy jsem měla tyhle malé A6, ale v tomto případě bych snesla klidně i velkou verzi. Do diáře se mi vše potřebné vejde, ale kdybych si měla psát ještě třeba poznámky na práci, tak se mi to tam nevejde, proto poznámky do práce mám na stolním kalendáři.



A jak organizuji svůj blog?
V roce 2015 jsem si psala datumy na lepíky a ty pak lepila na pracovní stůl, ale moc se mi tento styl neosvědčil, protože se mi později začly lepíky ztrácet a později mě přestalo bavit hledání těchto poznámek a vzdala jsem to. 

Ale od začátku ledna jsem zjistila, že měsíční plánovač je asi dar od Boha. Vidím krásně všechny kolonky, co mě tento měsíc čeká vidím jednoduše na dvojstránce, co musím udělat, sepsat, nebo vyfotit mám hned před očima. Je skvělé mít tento měsíční diář na blog, a já ho naprosto miluji, protože mi usnadňuje strašně moc práce. Ačkoliv zápisky v něm jsou trošku zmatené, tak ale já se v tom vyznám a přijde mi to jako výborný systém. Dále si do diáře lepím lepíkama poznámky, co třeba musím nafotit, udělat, sepsat a tak dále. 

Osvědčilo se mi i to, jeden den v týdnu si vždy vyhradit pouze na focení, podle počasí, protože když jdu do práce po škole, přijedu pozdě večer a nezbyde na to čas, proto je nutné plánovat tyhle věci dopředu alespoň na jeden týden. Většinou během víkendu napíšu alespoň 3-4 články, abych v týdnu měla co dávat na blog, ale zároveň nemusela ve školním/pracovním týdnu trávit hodiny nad psaním článků. Články většinou přidávám středa, pátek a neděle v 9:00 ráno. 

PS. Nezapomeňte na probíhající giveaway! 


Ze začátku jsem hodně v diáři škrtala, ale brzy jsem si na tento systém zvykla a nyní už píšu poznámky a různé události velmi přehledně. Člověk si ušetří strašně moc starostí, když nemusí na všechno myslet a mít to v hlavě, stačí si vše zapsat a je to super. 

Jaký diář máte letos vy?
Píšete si také všechno, nebo máte lepší pamatovák než já?

9 komentářů:

  1. Ahoj, moc pěkný článek. Mohu se zeptat, kde si diář koupila? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tady : http://www.vas-kreativni-svet.cz/shop/organizery/designovy-diar-2016-floral-to-do-2/
      ..bohužel není skladem momentálně, a nevím, zda jestli v budoucnu bude. :/

      Vymazat
  2. Mám podobný systém a taky mi to tak naprosto vyhovuje :)
    HAUTE BASICS

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem tak trošku blázen do plánování a diářů, ale už pár let používám Filofax a jsem s ním moc spokojená :)
    EVA HEARTS LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj , mám ráda články ohledně plánování a ráda se nechávám inspirovat jinými články. Taky jsem dělala předevčírem článek ohledně diáře...
    www.lifestylebyilu.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek, moc se mi tvůj diář líbí :) Já si blog také plánuji do měsíčního kalendáře, vytvořila jsem si ho ve wordu, protože v diáři ho bohužel nemám a na eBay jsem si pořídila různobarevné washi pásky, které lepím ke každému článku podle toho, do jaké spadá rubriky. Docela mi to pomáhá na to, abych články dělala různorodé :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tento diář jsem si chtěla také koupit,ale nakonec jsem zvolila jiný :D Ale je moc krásný,hlavně ten to do list :) Já mám diář do kterého si píšu vše,krásně si to vždy vyzdobím,ale já si to stejně většinou vše pamatuji :D Máš to moc pěkně rozvrhnutý!:)

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
  7. Mrkněte na náš eshop s doplňky do diáře www.planner-addict.cz, najdete tam také tipy a triky k plánování ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger