10. června 2015

HOW I EDIT PHOTOS & VIDEOS

Krásnou středu vám všem!
Tak se vám po delší době hlásím a omlouvám se za odmlku, ale teď toho na mě zkrátka bylo nějak moc, a blog prostě musel chvíli počkat, ale po dnešním dnu se tu opět budou články pravidelně objevovat. Teď už jdem ale k dnešnímu netradičnímu článku. Hodně lidí se mě ptalo, v čem upravuju fotky. Ať už sem na blog nebo prostě různé fotky z dovolených.. a tak jsem se rozhodla se v dnešním článku zaměřit trošku na "behind the scenes", aneb jak fotím, v čem upravuji fotky a kde stříhám videa. Tak se na to vrhnem. 

Už delší dobu mám Mac, a to hlavně proto, že Apple produkty - od iPhonů přes iPad a iPod až Mac, mi sedí všechny naprosto nejlépe, a rozhodně bych už v současné době se nesmířila s jiným operačním systémem než iOS a Mac OS. Mac je celkem omezený co se týče neplacených softwarů pro úpravu videí i fotek, a ty "kvalitnější" jsou zkrátka všechny placené, proto je těžké sehnat nějaký, který vám bude vyhovovat a bude na trošku profesionálnější úrovni. Co se týče softwarů, které používám pro blogové účely, tak vám ukážu jen dva. 

  Photoshop CS6

Já teda Adobe balíček nemám, ale strejda, který se v tomto oboru grafických úprav dost pohybuje ano, a od něj jsem dostala vlastně klíč k tomuto softwaru. Jinak si myslím, že spousty jiných softwarů by vám udělaly stejnou službu, aniž by byly tak drahé, jako balíčky od Adobe, navíc na Windows seženete miliooon neplacených a skvělých softwarů.

Pokud víte, že by jste balíček od Adobe využili ve spoustě věcích ocenili a využili, určitě bych do toho šla, a musím říct, že kdybych nebyla prakticky neustále na mizině, tak určitě do toho jdu, protože určitě to jsou vynikající programy (díky kterým ztratíte spousty času, protože grafické úpravy, alespoň mě, hrozně trvají :D).


  iMovie

Teď se vrhnem na to, v čem upravuji videa. Zatím mi tento program bohatě stačí a ani neuvažuji nad žádným placeným, protože na to, abych sestřihala tutoriál, hodila tam hudbu a sem tam nějaké titulky to bohatě stačí, ale myslím si, že náročnějším uživatelům tenhle program stačit už nebude, ačkoliv se video dá v něm skvěle upravit a iMovie rozhodně obsahuje spousty zajímavých efektů a možností, ale i přesto si myslím, že je to jen velmi základní výbava Youtubera a pokud opravdu točíte nějaká videa, myslím si, že iMovie vám stačit nebude. 

iMovie je mimoto skvělý i na tvorbu trailerů, což je vlastně možnost, že si do "šablony" vložíte údaje o svém filmu (videu) a poté vám to program zpracuje tak, jako profesionální televizní trailery, které znáte. Určitě je to skvělý program, a uživatelům Macu ho doporučuji, pokud nemají vysoké požadavky. 


   Canon 600D

Nejdůležitějším pomocníkem je ale foťák. Já jsem ze začátku své "blogerské kariéry" fotila na klasický kompaktní foťák, ale fotky byly tak mizerné, že to prostě nešlo, a já začla vybírat pomalu zrcadlovku. Pak ale, těsně před výletem do Francie, se foťák doslova rozesral, nešel ani zapnout a já neměla jinou možnost než zrcadlovku koupit. Jako by to byl znak od boha, že můj blog a fotky na něm stály za ho**o, tak mě donutil koupit si tenhle. No...S foťákem jsem velmi spokojená, tahám ho všude - do Anglie, Vídně, Egypta.. Kam se dá, tam ho beru, mám na něm základní objektiv, a fotky nejsou teda žádné profesionální ani extra luxusní, ale myslím si, že rozhodně lepší než kompaktní digitální foťák. 





  Stativ

Nedávno jsem díky www.postovnezdarma.cz mohla vyzkoušet, jaké to je, když člověk nemusí jednu a tu samou fotku fotit 10x, protože má rozklepanou ruku. Stativ jsem si chtěla pořídit, a díky tomuhle úžasnému internetovému obchodu ho už mám doma. Musím říct, že jsem byla prvně docela vystrašená, protože jsem četla různé články, kde bylo napsáno, že stativ by se měl pořizovat přesně k typu foťáku, který člověk má, navíc že ty "extra fancy značkové" jsou nejlepší, ale musím říct, že já už tenhle nějakou dobu mám a jsem nejvíc spokojená, protože je poměrně vysoký (127 cm), tudíž se dá použít nejen jako "stolní stativ", ale i jako normální stativ na ven, a ačkoliv outfity nefotím, myslím, že i s ním by to šlo. 

Pokud sháníte stativ, tenhle vám rozhodně doporučuji, je opravdu super, a myslím si, že při šetrném zacházení vydrží stejně, jako ty fancy stativy, které jsou všude tolik opěvované. Takže se toho nebojte, a pokud sháníte stativ, jděte do něj! :)



stativ seženete za úžasnou cenu na postovnezdarma.cz

Doufám, že se vám dnešní nekosmetický článek líbil, a v pátek tu čekejte už kosmetický nášup :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, mějte se krásně ♡
Můžete mě kontaktovat také na emailu nikolamills@email.cz ♡

Copyright © 2016 Nikola Mills , Blogger